MVO-verplichtingen van Traiteur de Paris

Traiteur de Paris, een familiebedrijf, ondersteunt chef-koks en horecaprofessionals over de hele wereld door patisserie en cateringproducten van hoge kwaliteit te produceren.

Sinds onze oprichting hebben we ons laten leiden door het verlangen om uitmuntendheid in de culinaire kunsten te eren. Onze missie is om met trots het beste van de Franse patisserie aan de wereld aan te bieden.

Onze dagelijkse verplichtingen

Om zo rigoureus mogelijk te zijn, sluiten we ons aan bij de ISO 26000-norm, die de richtlijnen voor MVO bevat, en geven we aan dat we ons inzetten voor de 7 centrale hefbomen van MVO.

In de overtuiging dat we allemaal een rol moeten spelen in het behoud van het milieu, zetten we ons in om bij te dragen aan de doelstellingen voor duurzame ontwikkeling die zijn vastgesteld door de lidstaten van de Verenigde Naties en die zijn samengebracht in de Agenda 2030.

De pijlers van onze MVO-aanpak

We hebben altijd veel belang gehecht aan het welzijn en de ontplooiing van onze werknemers en we werken elke dag aan de bescherming van ons milieu.

Onze CSR-aanpak is gestructureerd rond 3 pijlers om onze toewijding aan een duurzaam en verantwoordelijk bedrijf te garanderen: Mensen, Producten en Milieu.

1. MENSEN

Traiteur de Paris is vooral een verhaal van mannen en vrouwen. Mensen hebben altijd centraal gestaan en zijn verankerd in ons DNA. Daarom werken we er elke dag hard aan om ervoor te zorgen dat onze medewerkers zich kunnen ontplooien door mooie producten van hoge kwaliteit te maken.

De ontplooiing van onze medewerkers betekent ook welzijn op het werk, aandacht voor de leefomgeving, gezondheid en veiligheid voor iedereen. Tot slot betekent het dat we iedereen de kans geven zich te ontwikkelen door deel te nemen aan een stimulerend bedrijfsproject.

Met bescheidenheid maar vastberadenheid willen we een modern bedrijf zijn, dat in staat is om echte sociale projecten op zich te nemen, dankzij de betrokkenheid van al onze medewerkers bij ons MVO-beleid.

2. HET PRODUCT

Ons doel is om chef-koks over de hele wereld een assortiment producten te bieden met een unieke creatieve toets, in overeenstemming met de traditie van patisserie.

Om dit te bereiken ontwikkelen onze patissiers, met een achtergrond van uitmuntendheid, hun creaties met nauwgezetheid en strenge normen, zonder afbreuk te doen aan kwaliteit of de keuze van ingrediënten. Al onze chocolades hebben bijvoorbeeld het Rainforest Alliance-label en onze grondstoffen komen voornamelijk uit Frankrijk.

Voor onze klanten betekent dit duidelijke, transparante informatie over voedselveiligheid en conformiteit.

3. DE OMGEVING

Om snel te kunnen handelen om onze impact op het milieu te verminderen, verbeteren we onze interne processen door de voorkeur te geven aan ecologisch ontworpen verpakkingen en door de vermindering en het hergebruik van ons afval te bevorderen. Hiertoe hebben we een nieuwe vaardigheid geïntegreerd om onze verpakkingen te optimaliseren, het gebruik van plastic te verminderen en recyclebare verpakkingen te promoten.

We maken er ook een punt van om ons water- en energieverbruik in onze verschillende vestigingen onder controle te houden door het installeren van warmteterugwinningssystemen om water te verwarmen, luchtontvochtigers en het gebruik van energiebesparende materialen.

Tot slot is de strijd tegen voedselverspilling een belangrijk aspect van Traiteur de Paris. Daarom hebben we ons aangesloten bij de Too Good to Go-community en voeren we het hele jaar door verschillende anti-afvalacties uit op onze verschillende locaties.

Voor meer informatie over onze MVO-aanpak: [Website link – CSR pagina]